Mazda představila na autosalonu v Los Angeles facelift vlajkové lodi Mazdy 6. Změny se nejvýraznější odehrály pod kapotou.

Šestka prošla v rámci omlazovací procedury jen minimálními změnami exteriéru, naopak pod kapotou došlo k malé revoluci. Srdcem vlajkové lodi totiž nově může být 2,5litrový čtyřválec s výkonem 186 kW a 420 N.m točivého momentu. Dárcem jednotky Skyactiv-G 2.5 T je velké SUV CX-9 a jak správně hádáte, písmeno T značí přeplňování, nově prostřednictvím Dynamic Pressure Turbo.

Jednotka se bude párovat se šestistupňovým samočinným ústrojím, stejně jako dosavadní vrchol nabídky, tedy 2,5litrová atmosféra. Mazda však uvádí, že silnější agregát se negativně nepodepíše na spotřebě. Novinka totiž disponuje funkcí deaktivace dvou válců, jež je k dispozici v rychlostech od 30 do 80 km/h. Z prodlevy či cuknutí při připojování a odpojování válců prý nemusíme mít strach, vše probíhá zcela hladce.

Ruku v ruce s novým motorem přichází i zdokonalenější podvozek, jenž byl v důležitých oblastech vyztužen a naladěn pro větší neutralitu, čemuž napomáhá i přenastavené zavěšení a řízení. Když už jsme u toho řízení, s Mazdou 6 si jej můžete užívat i se šestistupňovou manuální převodovkou, avšak pozor, nepáruje se s novým motorem. Tomu je vyhrazen striktně automat.

Další důležité změny se odehrály v interiéru. Mazda 6 přijíždí s přepracovaným vnitřkem, dostala nový volant, palubní desku a prémiové materiály, včetně dřeva či kůže Nappa. Řidič funkce vozu obslouží prostřednictvím osmipalcové obrazovky infotainmentu. Přední sedadla umí nově odvětrávat a při sezení v nich vám důležitá data o jízdě promítne head-up displej.

Venku už je změn poskrovnu. Šestka dostala jinou masku, kterou doprovází LED světlomety ve standardu. A aby váš soused poznal, že před garáží stojí skutečně omlazená Mazda a ne její předchůdkyně, můžete ji obout do kol s novým designem o velikosti 17 a 19 palců.